سرخط خبرها

چگونه از خودرویمان در مقابل سارقان محافظت کنیم؟

  • کد خبر: ۵۶۵۹۲
  • ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
چگونه از خودرویمان در مقابل سارقان محافظت کنیم؟
در نیم دقیقه اول، سارقان در خودرو را باز می‌کنند و در نیم دقیقه دوم، آن را روشن می‌کنند. این گونه می‌شود که در کمتر از یک دقیقه، سرمایه خیلی‌ها به سرقت می‌رود.
سپهر ستوده‌نیا  | شهرآرانیوز؛ این روز‌ها کافی است فیلم‌های متعددی را که از انواع سرقت خودرو‌های داخلی و خارجی منتشر می‌شود با دقت ببینید. در نیم دقیقه اول، سارقان در خودرو را باز می‌کنند و در نیم دقیقه دوم، آن را روشن می‌کنند. این گونه می‌شود که در کمتر از یک دقیقه، سرمایه خیلی‌ها به سرقت می‌رود. برای پیش گیری از حوادث احتمالی به ویژه به افرادی که پارکینگ مناسبی برای نگهداری از وسیله نقلیه شان ندارند، توصیه می‌کنیم چند خط زیر را مطالعه کنید.‌

وسیله نقلیه چگونه سرقت می‌شود؟

این روز‌ها سارقان به حدی حرفه‌ای شده اند که کمتر از روش هایی، چون شیشه شکستن، پیچ گوشتی انداختن بین در و ... استفاده می‌کنند. یکی از راه‌های دزدی این روز‌ها از کار انداختن دزدگیر است. گاهی یک سارق با یک سیم کوچک یا با ضربه زدن به برخی از نقاط، در را باز می‌کند.


به سارقان میدان ندهید

خودروتان را در محل‌های روشن پارک کنید. در مکان‌های خلوت و تاریک، همیشه احتمال سرقت وجود دارد.
بهترین مکان پارک خودرو در محل‌های ناآشنایی که تازه به آنجا وارد شده اید در نزدیکی یا زیر چراغ‌های روشن است. هم چنین مکان‌هایی نزدیک بانک بهترین جا‌های ممکن برای پارک کردن خودرو هستند. در چنین محل هایی، انواع تجهیزات امنیتی و دوربین‌های مدار بسته وجود دارد.
 
مکانی که بیشترین تراکم خودرو را داشته باشند، بهترین فضای ممکن برای پارک خودرو است، زیرا در این مکان، سارق نمی‌تواند به راحتی و بدون جلب توجه به دزدیدن اقدام کند.

به روز کردن تجهیزات ایمنی خودروتان را در اولویت بگذارید. این روز‌ها نسل جدیدی از ابزار‌های امنیتی وجود دارند که با نام ردیاب خودرو شناخته می‌شوند و بهترین راه برای آسودگی خاطر در برابر سرقت خودرو هستند. در برخی ردیاب‌های خودرو امکان خاموش کردن خودرو تنها با ارسال یک پیامک نیز وجود دارد. بدین طریق، به راحتی می‌توانید خودرو را غیرفعال و سارق را دستگیر کنید.

از این تفکر دست بردارید که پایین بودن شیشه‌ها یا باز بودن قفل در‌ها در پارکینگ اشکالی ندارد. افرادی که تصور می‌کنند پارکینگ امن است، بدانند این بهترین فرصت ممکن برای سارقان را به وجود می‌آورد که خودرو را به راحتی سرقت کنند.
 
اگر قصد دارید خودرو را به دزدگیر مجهز کنید، مهم‌ترین نکته خرید یک دزدگیر باکیفیت و نصب توسط افراد متخصص است. دزدگیر ماهواره‌ای خودرو بهترین نمونه از رشد و توسعه صنعت ابزار‌های امنیتی است که انتخاب مناسبی در تأمین امنیت خودروهاست.
 
قراردادن هر شیء ارزشمند درون خودرو نظیر گوشی‌های هوشمند، لپ تاپ، کیف، پنل ضبط صوتی و موارد مشابه بهترین انگیزه برای سرقت را در سارقان به وجود می‌آورد.

هیچ گاه کلید یدک را داخل خودرو و جایی مثل صندوق عقب پنهان نکنید. سارقان همه سوراخ سنبه‌های خودرو را بلدند.
 
برای جلوگیری از سرقت صندوق عقب، به هیچ وجه وسایل با ارزشی مثل مدارک یا اشیای گران قیمت خود را در این قسمت قرار ندهید. با استفاده از قفل‌های ویژه، به راحتی می‌توان از صندوق عقب و کاپوت محافظت کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->